NederlandTravel Diary

Travel Diary | Weekje weg in Nederland

Foto 23-05-17 10 03 34

Waar gaan we naar toe? Zullen we even goed de prijzen in de gaten houden? Mij lijkt Lissabon wel leuk, alleen zijn de vliegtickets duur. We willen wel zon, iets warms. Even lekker er tussenuit. Zie je het weerbericht voor de periode dat wij vakantie hebben. Het wordt gewoon 25 tot 30 graden op alle dagen. Zullen we gewoon in Nederland blijven? Ja, goed plan!

Bij vakantie denk je al snel aan een vakantie buiten Nederland. Je stapt snel op het vliegtuig om naar een tropische bestemming te gaan omdat het weer stom is. Het weer is in Nederland ook niet altijd even goed te voorspellen. Dat is wel typisch Nederland, toch? Maar goed daarom trek je al snel uit naar landen zoals Spanje of zelfs verder.

Wij besloten dus een week lang vakantie te gaan houden in eigen land: Nederland. Wat ik o.a. allemaal heb gedaan lees je hier.

Maandag: Volendam en Zaanse Schans

Volendam staat al een hele lange tijd op mijn Bucket List, dus was het hoog tijd om die kant op de rijden. In de vroege ochtend vertrokken we. Het is vanuit Breda ongeveer 1 uur en 15 minuten reizen. Goed te doen met een heerlijk muziekje op.

Eenmaal aangekomen in Volendam zijn we gelijk gaan ontbijten. Het was al snel heel warm dus we besloten wel ergens te gaan zitten waar we lekker de wind konden opvangen.

Daarna slenterde we nog even door straten van Volendam met al die leuke huisjes. We waren gelukkig nog voor de ergste drukte want rond een uurtje of 2 begon het vol te lopen met de vele toeristen.

We besloten nog even te genieten aan een klein strandje, om daarna richting de Zaanse Schans te gaan. Onderweg kwamen we nog een leuke winkel tegen met allemaal Edelstenen. Ik kon het niet laten om een mooi exemplaar te kopen voor bij mij thuis.

Na ongeveer 30 minuten rijden kwamen rond 16.00 uur aan bij de Zaanse Schans. Er stonden een paar bussen maar voor de rest leek het rustig. Eerst even lekker wat te eten en drinken halen. Je betaald wel penning 16 voor het eten hier. Een cupcake was al 4 euro…maar goed was wel erg lekker.

De Zaanse Schans is echt een leuke plek om te bezoeken. Meerdere museums of winkels waar je naar binnen kunt. Je hebt een winkel waar je lekker kaas kan proeven. Kreeg er geen genoeg van. Helaas omdat wij wat later waren, gingen er al veel dicht.

We zijn nog even een stukje gaan lopen en genoten van het prachtige uitzicht. Onderweg kwamen we nog een echte Molenaar tegen die ons nog leuke weetjes vertelde. Later in een aparte blog hier meer over.

Daarna was het tijd om te gaan eten. We besloten naar Loesje te rijden in Amsterdam. Het lag op de route en het is echt een mega leuke plek om lekker te eten. Je eet aan de IJL en dan krijg je ook nog is een prachtig cadeautje: eten met zonsondergang.

Dinsdag: Ziplinen en chillen in Scheveningen

Eindelijk gaat een langverwachte droom in vervulling. Nee, hoor gekkigheid maar toen ik hoorde dat er een Zipline in Scheveningen zou komen, wist ik dat ik daar ooit vanaf moest. Vandaag was dus de dag. Op naar Scheveningen!

Daar aangekomen was het een stuk kouder dan dat wij hadden ingeschat. Liepen we daar met onze rok en topje. We besloten eerst even te gaan shoppen voor wat warmere kleding. We kwamen een hele leuke winkel tegen waar we dik zijn geslaagd.

We moesten ook even ontbijten/lunchen – hadden we nog niet gedaan. Het zonnetje brak heerlijk door en zo uit de wind was het goed te vertoeven.

Toen was het tijd om eindelijk te gaan Ziplinen. Dit was zo onwijs gaaf om te doen. Zeker een aanrader voor iedereen. Het lijkt echt enger dan dat het is.

Na het Ziplinen zijn we nog even een gamehal ingedoken om daar o.a. de racen en te dansen. We hebben de grootste lol gehad. Als afsluiter in Scheveningen hebben we als avondeten de lekkerste vis van deze badplaatst op.

ziplin, ziplinen, zipline holland, zipholland, ziplinen in nederland, zipline nederland, zipline scheveningen, scheveningen, bucket list, bucket list ziplinen,
Zo vrij als een vogel.

Woensdag: Naar de speeltuin

De ochtend sliep ik lekker uit…dat hoort ook in een vakantie. We wisten nog niet wat we precies wilde gaan doen maar we zouden iets met de vriendinnen gaan doen en de kids ervan. Na wat nadenken zijn we naar de speeltuin gegaan.

We hadden allen nog niet ontbeten dus het was hoog tijd om even lekker te eten. De kids speelde lekker in de speeltuin en wij smolten bijna weg in de zon. Tegen 15.00 uur was het weer tijd om richting huis te rijden.

Ik nam de avond lekker voor mijzelf. Alleen moest ik die avond helaas plots met mijn kat richting de dierenarts. In mijn maandelijkse overzicht kun je er alles over lezen.

Donderdag: Opening strand Hoek van Holland

Traditie getrouw ga ik elk jaar met mijn moeder met Hemelvaart naar de opening van het strand in Hoek van Holland. Vroeger gingen we hier altijd met oma naar toe.  Helaas is oma 12 jaar geleden overleden maar ondanks dat oma er niet meer is blijven we dit toch doen. Dit is voor mijn moeder altijd een erg belangrijke dag.

Vroeger toen wij gingen was er vaak alleen maar één grote jaarmarkt en een paar strandpaviljoens waar je iets kon eten. Maar sinds een aantal jaar is dit uitgegroeid tot een groot feestfestijn. Buiten de jaarmarkt is er nu ook van alles te beleven. Ook worden er verschillende feesten gegeven.

Na het struinen over de jaarmarkt waar ik nog een leuke haarband kocht, gingen we snel wat eten en maakte we een strandwandeling. Wat was dit lekker. Heerlijk die schoenen uit en met je voeten het water in. Water was zelfs warm.

We zijn nog even de pier op gelopen en hebben genoten van het prachtige weer. Helaas wilde ik iets eerder naar huis wegens mijn kat. Ze had nu medicatie gekregen en wilde haar niet te lang alleen laten.

We hebben echt een geweldige dag gehad. De opening van het strand in Hoek van Holland is echt een aanrader. Wat ik wel weet is dat ik volgend jaar in de avond terug ga met vrienden om daar te feesten. Het wordt elk jaar beter aangepakt en de muziek klonk dit jaar echt héél goed.

In de avond ben ik nog heel even gaan fietsen. Moest toch nog even getraind worden.

Vrijdag: BBF lunch en Jazz Festival

Als één van mijn goede vriendinnen jarig is dan geef ik nooit standaard een envelopje met geld. Ik zoek altijd naar een leuke manier om samen iets te doen. Een van mijn beste vriendinnen is net mamma geworden en wilde is simpels maar leuks doen. Daarom zijn we gezellig samen gaan lunchen bij Zusjes in Etten-Leur. We hebben heerlijk gegeten en ofcourse veel gekletst.

Later op de dag ben ik met een aantal andere vriendinnen naar het Jazz Festival in Breda gegaan. Ook een van die vriendinnen was jarig dus besloten we dat te vieren in de stad. Ben niet zo van de Jazz muziek maar het was een zeer geslaagde avond. Onverwachts kwam ik mijn date ook nog is tegen, wat ik natuurlijk onwijs leuk vond.

Zaterdag: Obstakel Run oppas

Deze dag mocht ik weer vroeg uit de veren om richting de Break Out run te gaan. Deze keer deed ik niet mee (ivm training Zambia) maar ging ik oppassen op de kids van een vriendin van mij die samen met haar man wel mee deed.

Oppassen tijdens zo Obstakel Run is echt helemaal niet erg. Je ziet genoeg mooie mannen rond lopen en het is ook nog eens gezellig. Er was een nieuw Obstakel bij waarbij je grote ballen mocht gooien tegen de deelnemers. Hier hebben wij natuurlijk goed gebruik van gemaakt.

Later op de avond gingen we nog even lekker eten bij de grote gele M. Als bedankje kreeg ik het eten. Altijd lief! Ik dook daarna lekker vroeg mijn bedje in want die volgende ochtend mocht ik gaan werken bij mijn tweede baan, al om half 9.

Zondag: werken, vriendinnetjes en NAC

Dit was een drukke dag met een onverwachts tintje. In de ochtend heb ik nog even gewerkt bij mij tweede baan. Rond een uurtje of twee was ik klaar en ben ik door gereden naar één vriendinnetje. Als NAC gaat voetballen is haar man altijd daar en reserveren wij tijd voor ons samen.

Na lang kletsen en NAC volgen op verschillende kanalen begon het wel erg te kriebelen om naar het feest te gaan want NAC was zonet gepromoveerd. Haar man wilde ook graag dat ze erbij zou zijn en besloot aan zijn ouders te vragen of hun even wilde oppassen (kids waren natuurlijk gewoon thuis). Dus na even wat regeldingetjes, snel omkleden, stonden we even later op F5 te feesten.

Onverwacht en het was kei gezellig. Ook kwam ik daar mijn date weer tegen. Wist wel dat hij daar ergens zou zijn maar had niet verwacht dat ik hem tegen zou komen en bereik was crap. Dus deze dame was heel blij en verrast.

De week door brengen in eigen land was echt op en top leuk. Heb zo genoten van de mooie dingen die Nederland o.a. te bieden heeft, dat het een aanrader is voor iedereen. Neem een keer één week vakantie en dwing je zelf tot nemen van vakantie in eigen land. Trek erop uit, ontdek nieuwe dingen, spreek met vrienden af, feest tot in de vroege ochtend. Al deze dingen geven mij net zo veel geluk als die lange stedentrip in Italië, misschien nog wel meer.

Ga jij wel is bewust op vakantie in eigen land?

14 Comments

• Wij pakken ongeveer 1x per jaar een Center Parcs of Landal en dan lekker de toerist uithangen in die omgeving. Zelf ga ik graag naar de omgeving van de Kempen of de Maasduinen, dat zijn mijn favoriete plekken voor een vakantie in eigen land.

• Wat een superleuke vakantie is dat geworden. En al dat lekkere eten. Nu heb ik nóg meer honger en weet nog steeds niet wat ik ga eten… Kon ik die foto’s maar eten… 🙂
    Ik vraag me wel af hoe je van plan was te gaan ziplinen in een rokje… haha… En uit ervaring kan ik je vertellen dat hoe warm het ook is, zodra je in Den Haag aankomt, is het altijd kouder. Geen idee waarom, maar het is nog nooit niet zo geweest. Haha…
    En super tip van de opening van het strand van Hoek van Holland. Dat wist ik niet en lijkt me superleuk! Net als dat jurkje wat je daar aan had. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

• Leuk zo’n vakantie in eigen land. Er is vaak genoeg leuke dingen te doen! Toen ik zwanger was van de 2e hebben dat ook gedaan. Zoveel leuke plekjes gezien

• Wat een geweldige week/vakantie heb je gehad. In eigen land is ook wel leuk zo te zien. Ik heb genoten van je blogje en de vele foto’s. Ik ben dit jaar het ook van plan om in eigen land te blijven. Gewoon even te genieten.

• Leuk, zo’n weekje vol leuks in eigen land! Ik was in februari bij de Zaanse Schans. Leuk daar! Ik zou wel eens een weekje op pad willen in eigen land, liefst met een camper. Onze nieuwe liefde, reizen met een camper vinden we erg gaaf!

• Wat leuk om te lezen! En wat een mooie foto’s! Wij gaan elk jaar met mijn ouders en broers naar een vakantiepark in Nederland. We nemen dan de aangepaste fietsen van mij en mijn broer mee. Zo zijn we er allemaal even tussenuit.

• Leuk om te zien! Ik ga regelmatig een weekendje op stap in Nederland, maar nooit een hele week!

Misschien aan het eind van mijn zomervakantie dit jaar. Al is er ook een rijtje met klusjes in huis die ik graag zou doen.

• Ik roep al denk ik 2 jaar dat we eens een week in eigen land op vakantie moeten. Gebeurt dus nooit, maar ik bezoek wel regelmatig nieuwe plejjes. Echt onwijs leuk dit! Ik was trouwens ook bij de strandopenong op HvH!