Chiang MaiThailandTravel Dairy

Travel Dairy | rondreis Thailand PART 2

test

Elephant Retirement Park

Na een regenachtige eerste dag in Chiang Mai brak de zon door op mijn tweede dag.. Samen met een reisgenoot besloten we vandaag naar een Elephant Park te gaan. Er zijn er genoeg in de omgeving van Chiang Mai maar niet elk park is ook een goed park. Het bekendste park is natuurlijk het Elephant Nature Park waar het welzijn van de olifanten bovenaan staat. Omdat dit park was volgeboekt besloten we om naar een ander park te gaan. Dit was een goede keuze. Ook hier wordt er met geen mogelijkheid op deze pracht dieren gereden of gezeten, zelf niet in het water. Mijn hart straalt na een bezoek aan dit prachtige park waar de olifanten goed worden verzorgt. Op de onderstaande foto krijgen de olifanten een modderbad…heerlijk toch samen met deze prachtdieren in de modderspelen.

Bezoek aan de Night Market

Elke zondagavond is er de beroemde Night Market in Chiang Mai. Onwijs veel leuke kraampjes met allemaal hebbendingentjes. Ook op elke hoek staat er weer een kraampje met heerlijke streetfood. Live muziek bonkt door de menigte heen. Samen sloten we deze prachtige dag af op deze heerlijk markt. Een must see als je in Chiang Mai bent.

Ziplinen door de Jungle

Iets waar ik al lang naar uit keek…ziplinen door de jungle. Ik besloot te gaan voor de Eagle Track Zipline. Deze zipline track staat bekend veilig goed onderhouden ziplines. Dat moet ook wel want soms hang je 40 meter boven de grond. Het was enorm leuk om te doen en ook zeker een aanrader als je in Thailand bent.

Ziplinen door de jungle in Chiang Mai

Bezoek aan Doi Suthep

Omdat het ziplinen alleen in de ochtend was had ik de middag nog vrij om andere dingen te ondernemen. Ik besloot naar de beroemde Doi Suthep te gaan. Het was nogal een onderneming om daar te komen. Ik had het wel makkelijker verwacht. Maar na ongeveer 20 taxi aangehouden te hebben, vond ik eindelijk een taxi die mij naar Doi Suthep wilde brengen. Een rit van ruim 45 minuten over de mooie prachtige wegen. Zelf vond ik de tempel wat tegen vallen maar daarin tegen was het uitzicht…WAUW.

Uitzicht Doi Suthep

Kattencafé Catmosphere

Whoop een echt kattencafé…daar moet ik naar toe met nadruk om moet. Want ik als kattenlady kan ik dat natuurlijk niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Klinkt misschien gek maar op deze plek kwam ik even helemaal tot rust. Even lekker knuffelen en genieten van een heerlijke cheesecake.

Kattencafé Catmosphere chiang mai

Zwemmen in de Grand Canyon

Chiang Mai heeft een heuze Grand Canyon. Deze is dan wel aangelegd door de mens maar zeker een bezoekje waard. Je kan je heerlijk zwemmen maar ook avontuurlijk gaan klifjumpen. Het laatste sloeg ik over i.v.m. rugproblemen die op speelde. Het was wel wat bewolkt die dag maar dat mocht de pret niet drukken. Ook ontmoeten ik nog een jongen die morgen precies de zelfde vlucht naar het zuiden had de volgende dag. We besloten nummers uit te wisselen en contact te houden.

Grand Canyon Thailand

Uiteten met streetfood + Jazzen

Niet wetend van te voren sloot ik in de avond aan bij een paar mensen van mijn hostel. Eerst heerlijk eten bij een van de vele streetfood kraampjes. Het eten blijft hier onwijs lekker en vooral heel goedkoop. Mijn Engels begint steeds beter te worden maar dat is ook niet gek als je eigenlijk alleen nog maar in het Engels praat met mensen.

Later op de avond gingen we nog naar een lokaal Jazz tentje. Normaal ben ik niet van de Jazz. Ik vermijd het liever maar wonder boven wonder vond ik het fijne muziek. Voor ongeveer 2 uur genoot ik van de heerlijk Jazz klanken met een lekker glaasje Chang Bier.

uit eten in chiang mai

Van noord naar zuid

Mijn eerste binnenlandse vlucht. Het was tijd om naar het zuiden te gaan. Bij de gate ontmoeten ik nog Lucas, die jongen die ik gisteren was tegen gekomen bij de Grand Canyon. Hij had nagedacht over mijn voorstel om samen naar Khao Sok national park te gaan en hij ging mee. Goede keuze want het nationale park is een must see als je in Thailand bent.

uitzicht vliegtuig

Khao Sok National Park + slapen op het water

Wauw wauw en nog eens wauw meer kan ik er even niet over zeggen. Wat was dit onwijs vet om te doen. Het was over het algemeen bewolkt maar dat maakt het nog mysterieuzer. Khao Sok is een van de oudste parken van Thailand. Sommige meren zijn meer dan 60 meter diep. Omdat we tweedaagse tour hadden geboekt sliepen we op kleine huisjes op het water…onwijs leuk natuurlijk.

Khao Sok National Park

Khao sok national park overnachten

Van Khao Sok naar Koh Phangan

Na drie dagen in Khao Sok was het tijd om te vertrekken naar Koh Phangan, een van de eilandjes in Golf van Thailand. In de vroege ochtend vertrokken we richting Suratt Thani waar we de ferry pakte naar Koh Phangan. Een flinke rit vooral als je een ferry hebt zonder airco.

Jungle Party…aapjes

Omdat ik laat in de middag aankwam bij mijn hostel had ik niet veel tijd om Koh Phangan te ontdekken. Ik besloot te wachten op wat vrienden die in het zelfde hostel zaten. In de avond zijn we toch maar gaan feesten. Ik had mezelf voorgenomen om alleen naar de Full Moon party te gaan. Maar dat voornemen viel al snel in het water. Helaas was de muziekstijl voor mij niet helemaal weggelegd, deephouse is niet mijn ding. Oke, deephouse vind ik leuk als ik languit in een strandstoel naar de zonsondergang kan kijken maar niet op met je voeten van de vloer af te gaan.

Jungle party op Koh Phangan

Gelukkig was er een goede afleiding…een heuze Muay Thai wedstrijd tijdens de Jungle Party. Een van de wedstrijden was behoorlijk spannend en ik ging helemaal mee in de strijd voor de eerste plek. Ik was team rood en uiteindelijk won team rood ook…YEAH. Het ging er trouwens wel hard aan toe. Een iemand kreeg een flinke klap tegen te kaak en ging knock out.

Mu Thai wedstrijd

Zo mijn tweede week in Thailand was weer GE WEL DIG. Gelukkig heb ik nog een week te gaan. Moet er niet aandenken om nu naar huis te moeten. Maar aan alles komt een einde. Gelukkig staat er voor de laatste week weer genoeg leuke dingen op te planning. Zoals voor morgen de beruchte Full Moon party.