BangkokBucket ListThailand

Daten op de Sky Tower in Bangkok

Daten in Bangkok

Via Azie Backpackers, een forum op Facebook had ik een van mijn blogs geplaatst. Trouwens echt een aanrader om te volgen als je Azië gaat bezoeken. Maar goed…ik kreeg een berichtje en voor dat ik het wist hadden we onze telefoonnummers uitgewisseld. De gesprekken begonnen vorm te krijgen en zo kwam van het een het ander.

Sky Tower Bangkok

Date Night

Op de zelfde dag vertrokken we naar Bangkok. Hij is de vroege middag en ik in de late avond. De klik was duidelijk te merken online dus werd het tijd om dat ook te onderzoeken in het echt. Omdat het voor ons beide de eerste keer in Thailand was, wilde we ook beide de ultieme date. De keuze was snel gemaakt…op naar de Sky Bar: Lebua at State Tower.

Bij binnenkomst waren we versteld van het uitzicht. Wat was dat prachtig. WAUW! Omdat we zo onder de indruk waren bestelde we onbewust het duurste drankje ever. Toen we het ultra dure drankje op hadden besloten we om een rondje te lopen. We raakte er niet over uit gepraat dat we de beste date ever hadden. Het uitzicht in combinatie met de klik…was gewoon fantastisch. De avond vloog voorbij en voordat ik het wist waren we alweer onderweg naar ons hotel…o ja we sliepen in het zelfde hotel.

Elephant Retirement Park Thailand

De date op de Sky Tower was een ultieme ervaring, ook de date was geslaagd. Ik had kriebels maar waren het Thailand, Sky Tower kriebels of zijn het vlinder beetje verliefdheid kriebels. Want een date met zo ontzettend mooi uitzicht, romantische muziek, heerlijke drankjes…alleen daarom zou ik al verliefd kunnen worden. Pffff…ik zit dus weer met een lekker gevoelsdilemma.

HELP…wat nu?

Ik wil helemaal niet verliefd worden want dan komt ook weer de kans op afgewezen te worden. En die pijn die erbij komt kijken. Nee! Ik moet mezelf beschermen. Maar…ja die maar. Laat het los en geniet van de momenten die je samen gaat beleven. GENIETEN zal je. Dus ja ik heb duidelijk gemaakt dat ik hier ben voor vakantie en dat ik het leuk vind om elkaar zo gaande weg beter te leren kennen. Maar dat ik wel wil kijken hoe het na de vakantie verder gaat lopen. Ik wilde geen beloftes doen die ik niet na kon komen. Want ik wist totaal niet wat mijn gevoel zou gaan doen.

Little bird guesthouse 2 chiang mai date

Omdat we ook vooraf al hadden besproken wat elke van ons zou gaan doen in Thailand, wisten we ook dat we veel raakvlakken hadden. Meerdere keren trokken we tijdens onze vakantie met elkaar op. Ik had niet alleen een super date maar gaande weg had ik er ook een maatje bij, waarmee ik kon lachen, kon huilen maar vooral kon genieten van de prachtige momenten die op mijn pad kwamen. Hij was ervoor me wanneer ik hem nodig had. Ontzettend fijn. Zo zijn we samen op fietsttour gegaan met Co van Kessel, hebben we olifanten geknuffeld bij Elephant Retirement Park, zijn we gaan feesten bij de Full Moon Party en hebben we de mooiste stranden van Koh Tao bezocht. Deze dingen heb je samen beleefd.

Full Moon Party Koh Phangan

After dating

En toen na 3 weken Thailand kwam het einde van onze vakanties eraan en kwam het echte leven weer om de hoek kijken. Hoe gaat het zijn in Nederland. Voel ik dan nog steeds het zelfde voor hem, ben ik verliefd of is het puur alleen vriendschap. Ik weet het niet. Mijn gevoel zit in de knoop. Maar ik ga daar achter komen in Nederland. Wordt het niks dan heb ik er wel een vriend voor het leven bij.

Eenmaal in Nederland bleven we contact houden maar wel minder dan voorheen. Ik merkte dat mijn gevoel anders geworden was en dat ik veel meer vriendschap voelde. Afgelopen week zagen we elkaar weer voor het eerst en kwam het gelukkig naar boven dat we beide met het zelfde gevoel rondliepen. In die 3 weken Thailand is er wel een prachtige vriendschap ontstaan. Eentje met herinneringen voor het leven.

Uit daten hoeft niet altijd een relatie te ontstaan, zoals je ziet kan er ook een mooie vriendschap uit ontstaan. Dankje wel voor de prachtige tijd in Thailand maar ook voor de ultieme date.