Cycle for Plan – 600 kilometer in 6 dagen

Op dinsdag 18 juli 2017 vertrok ik richting Zambia om daar 600 kilometer in 6 dagen te gaan fietsen tegen kindhuwelijken. Meer dan een jaar aan voorbereidingen gingen er aan vooraf. De reis was zwaar, heftig, indrukwekkend, mooi, grensverleggend, prachtig – letterlijk een once in a lifetime adventure.

Van elke dag die ik er was voor Cycle for Plan schreef ik een update. Het was vallen en opstaan, niet één keer maar honderd keer je grenzen verleggen, dansen met zere billen, te huwelijk gevraagd worden, die ene laatste klim, luipaard spotten, how are you – dit ga ik nooit meer vergeten. Lees mee over het avontuur van mijn leven.

Wil jij dit ook? Ik zeg doen!

Dag 9 (27 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Niemand zag deze aankomen. We...

Dag 8 (26 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. De dag breekt aan en we maken ons...

Dag 7 (25 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Yes 81 kilometer aangetikt en...

Dag 6 (24 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Oef vandaag was heftig – heel...

Dag 5 (23 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Vandaag is fietsdag 2 aan...

Dag 4 (22 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Kwart over 5 de wekker, ogen...

Dag 3 (21 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Nog een dag voordat we gaan...

Dag 2 (20 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Zonnestralen schijnen langzaam...

Dag 1 (18/19 juli 2017) van het avontuur Cycle for Plan – Zambia editie. De strijd tegen kindhuwelijken en het ultieme avontuur. Wat een reis is het geweest,...

Nog 1 hele dag en dan stap ik morgen eindelijk op het vliegtuig richting Zambia. Al meer dan één jaar kijk ik hier naar uit en morgen is het zover. Alles ligt...

Nieuwsgierig wat ik nog meer deed buiten het fietsen

Het wordt als een van de mooiste nationale parken genoemd om een safari te maken: het South Luangwa...

De Victoria Falls is een uitstek voor adrenaline junkies. Zo gek als je het kan bedenken en het...

We staan op Livingsstone Eiland en kijken uit naar een spannende ochtend waar we een van mijn...

Iedere maandag besteed ik aandacht aan een foto die voor mij speciaal is. Het kan een foto van een...

Daar zit je dan, in een taxi met een man die je aanstaande wilt zijn. Serieus of niet – awkward voel...

Raften op de Zambezi rivier is een grote spectaculaire belevenis wat zeker niet voor watjes is...