Blunderen op reis

Blunderen op reis | De verkeerde datum

blunderen op reis

Iedereen maakt wel blunders als ze op reis zijn. Blunderen en vooral fouten zijn er om van te leren. Zo ook de 21 jarige Thirsa van Eyes on Stripes die nu ongeveer 2 weken terug is van een geweldige reis door Zuid-Oost Azië. In totaal is ze 4 maanden weg geweest. Tijdens deze fanatische reis is ze wel eens wat minder scherp geweest, wat ervoor zorgde dat ze haar oplader was vergeten, maar ook bijna haar tablet en camera en het laten liggen van haar oordopjes. Maar haar ergste blunder is toch wel het volgende…

Op naar Vietnam – of toch niet?

Ongeveer één maand was ik in Maleisië geweest, waarvan een aantal keren in Kuala Lumpur. Het was begin februari, dus wel weer tijd om naar een ander land te gaan. Van Maleisië wilde ik naar Ho Chi Minh in Vietnam vliegen, dus had ik een vliegticket geboekt. Op 4 februari nam ik vanuit mijn hostel de skytrain naar het busstation om vanuit daar een bus naar het vliegveld te nemen. Tot daar ging het allemaal goed!

blunderen op reis, reizen, blunders, fouten maken, leerles, vietnam, verkeerde datum, verkeerde dag, dure grap,
Even met een local op de foto.

Eenmaal op het vliegveld loop ik naar de incheckbalie om in te checken en ik geef mijn paspoort. Blijkbaar kan meneer het niet vinden, want hij vraagt of ik een reserveringsbevestiging heb. Ik zoek de screenshot op in mijn telefoon en laat deze zien. De meneer geeft mijn telefoon terug en wijst naar de datum: 3 februari.

Neeeeeee. Dit meeeen je niet!

Daar sta je dan bij de incheckbalie met je mond vol tanden omdat je er toch echt vanuit ging dat er 4 februari op je ticket stond i.p.v. 3 februari. Wat doe je dan? Na een beetje binnensmonds vloeken en een teleurgestelde blik haal je je tas van de band en probeer je helder na te denken. Bij de vraag of er die dag een andere vlucht naar Ho Chi Minh zou gaan, bleek die twee keer zo duur te zijn.

Dat gaat boven mijn backpackersbudget. Het maakt me niet uit waar ik vandaag heen vlieg. Ik wil weg uit Kuala Lumpur, aangezien ik hier al lang genoeg ben geweest. Na heel wat heen en weer geloop, gevraag en eindeloos vluchten zoeken op mijn telefoon heb ik een goedkope vlucht naar Bangkok gevonden. En ook nog eens eentje die niet te snel gaat om hem niet meer te kunnen boeken.

Dus ga ik voor een paar dagen terug naar Bangkok, want elk nadeel heeft zijn voordeel ;-). Want ik kon met een vriendinnetje van thuis afspreken die op dat moment in Thailand verbleef.

Na deze gigantisch stomme en toch wel dure blunder.  Heb ik daarna bij elke boeking die ik deed 3x gecontroleerd of de datum en tijd en alles klopte. Behalve toen ik uiteindelijk in Hanoi, Vietnam aankwam, want toen had ik toch nog een hostel geboekt voor in Ho Chi Minh.

Toch nog een top vakantie gehad!

Uiteindelijk via een omweg is Thirsa wel nog in Vietnam geweest. Ze heeft een geweldige tijd gehad in Bangkok, die ze eigenlijk niet had gehad als ze deze blunder niet had gemaakt. Eind goed al goed ;).

De komende tijd interview ik meer mensen over hun reisblunders en wat ze daar van hebben geleerd. Denk jij nou, hé ik heb ook een geweldig reisblunder en wil je die delen. Mail dan naar info@stripeaway.nl.

31 Comments

• Ohjee haha! Ik zou zo gestressed zijn, zeker in het buitenland. Gelukkig heb je nog goed kunnen regelen en je vriendin kunnen zien, een geluk bij een ongeluk! Ik moet ook altijd alles dubbelchecken hoor 😉

• OH dit zou echt mijn ergste nachtmerrie ooit zijn. Nou ben ik al niet zo een avonturier en zou ik nooit zo ver op vakantie durven, maar ik zou het inderdaad ook 3x checken haah.
    Ik check nu alles al 10x omdat ik chaoot ben

• In blunder in deze categorie heb ik (nog) niet gemaakt, maar in andere categorieën helaas genoeg (koffer op een bagageband laten liggen, auto ingeladen en al op slot gedaan met de sleutel erin en medicijnen vergeten). Uiteindelijk komt het goed en het levert ons altijd iets op om over te schrijven 😉

• Oh neeee, mijn grootste nachtmerrie dit! Ik weet niet hoe ik zou reageren in zo’n situatie. Paniek, tranen of ik klap even dicht.. En pas dan ga ik proberen iets te regelen, zoiets denk ik 😉 Wel een dure grap, maar gelukkig is het in dit geval allemaal goed gekomen!

• Ooooh jeetje, dit lijkt mij zo vreselijk! Sta je dan… Gelukkig is dit bij mij tot nu toe goed gegaan. Hopelijk blijft het goed gaan, haha! :’)

• Haha, nee dit wil je niet inderdaad…maar ja, vergissen is menselijk. Ik heb wel een keer een buskaartje (in Vietnam) voor de verkeerde dag gekocht…moesten we een dag langer in Hoi An blijven…gelukkig waren we flexibel en een dag langer in Hoi An is geen straf…

• Ik heb het gelukkig nog nooit gehad maar ik dubbel dubbel dubbel check dan ook altijd alles … ik werk in de reiswereld dus mijn ogen speuren altijd naar data, dit soort dingen kan ik voor mijn klanten niet maken dus ik ben erop getraind 🙂 maar ik ken genoeg mensen die het gebeurd is trouwens, dus no worries haha!

• Haha, datums en tijden check ik altijd 3x, net als paspoortgegevens bij het inchecken (en dat voor 4 personen inmiddels), ik ben altijd bang dat zoiets mij overkomt. Waarom kwam je trouwens niet gewoon de volgende dag terug? Een extra nachtje in een hotel was een stuk goedkoper geweest?!

• Oh dit lijkt me echt zo balen. Vooral ook omdat je dan ook nog eens meer geld kwijt bent. Gelukkig had jij lang de tijd om te reizen daar, maar als je ergens maar een week bent is het nog vervelender. Ik check alles ook wel meerdere keren.

• Ik zou dit echt een nachtmerrie vinden! Maar wel erg waar wat ze zegt: elk nadeel hebt zijn voordeel en ze heeft het nog fijn opgelost met een vriendin van thuis zien in Thailand!

• Ohhh wat zuur zeg! Ik ben daar ook altijd een beetje panisch voor, omdat ik er ook wel eens gedoe mee heb gehad (iets met verschillende tijdzones en als een idioot alsnog naar het vliegveld buiten Londen reizen ;p). Ik kende haar website trouwens nog niet, dus ik ga eens een kijkje nemen!

• Dat is balen! Heb ik ooit met een bioscoopkaartje gehad. Niet helemaal te vergelijken maar zat een dag te vroeg bij de film. Dan schaam je je wel een beetje 😉 Maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel. Nu kon je je vriendin zien die je anders zou zijn misgelopen.

• Oh, dat is balen! En dan vooral ook nog omdat het de dag ervoor eigenlijk was, anders had je gewoon een dag later kunnen vertrekken en was het allemaal niet zo erg gehad. Dit heb ik gelukkig nog nooit gehad, maar ik moet ook wel zeggen dat ik altijd vrij panisch de datum controleer op dingen 😉